09. maj 2007

Dnevna doza drame


Včarajšnji dan je bil kot iz grozljivke. Ko sem pobrala oba fanta iz vrtca, se mi še sanjalo ni, kaj se je dopoldne zgodilo. Štiriletni A se je namreč odločil, da mu je v vrtcu dolgčas in se je odpravil ven. Preplezal je ograjo igrišča z zaklenjenimi vrati, stekel čez cesto in se odpravil v nakupovalni center. V samopstrežni trgovini imajo namreč veliko igrač in očitno se je odločil, da se gre raje igrat tja. Učiteljica in bratec S sta ga tam kmalu našla in ga odpeljala nazaj. Ampak učiteljica mi o tem ni povedala nič! Po končanem pouku sem zato obema fantoma dovolila, da se gresta igrat še za eno uro k prijatelju Yoshihiru domov in njegova mamica je zatrdila, da sploh ni nobenega problema in da lahko prideta oba. Kmalu se jih je nabralo osem in dve mamici sta odšli z njimi domov. Ko sem čez eno uro prišla iskat moja dva fanta, najdem celo skupino na stopnišču bloka, ravno ko si obuvajo čevlje. Vendar A-ja ni bilo nikjer. Vprašam, kje je, in mi rečejo, da je izginil! Pred očmi se mi je stemnilo in v trenutku sem videla pred seboj vse možne najhujše scenarije. Podrla ga je avto, ugrabil ga je neznanec…..Spustila sem vse in ga začela klicati, upajoč, da ni šel predaleč. Čista panika! Stekla sem ven iz bloka in ga začela iskati naokrog. Vpila sem na ves glas in ga klicala, nezmožna razmišljat, kaj bi bilo najbolj pametno narediti. K sreči je ravno takrat okrog ovinka prišla Yoshihirova mamica, v naročju noseč malo hčerko, z drugo roko pa je za seboj vlekla jokajočega A. Našla ga je v samopostrežni trgovini, kjer je hotel “kupiti” igrače! Srce mi je razbijalo kot noro, mislila sem, da mi bo razneslo glavo, želodec se mi je obračal. Nisem imela niti toliko moči, da bi ga vprašala, zakaj je to naredil, ko pa vendar dobro ve, kako nevarno je. Potem mi je na poti domov S povedal, da je to naredil že enkrat dopoldne. Bila sem besna, ker mi učiteljica ni nič povedala! Očitno je vedela, da bom jezna, ker je otrok v njihovem varstvu in so za njega odgovorni, pa se je odločila, da je boljše, da mi ne pove nič. Koza! Če bi vedela, da je to naredil mu ne bi pustila, da se gre še igrat k prijatelju. Za kazen bi moral iti takoj domov, tako pa sem njegovo obnašanje še nagradila. Tudi mož je bil zvečer čisto iz sebe, ko sem mu povedala, kaj se je zgodilo. Njegova sestra je namreč umrla v prometni nesreči, ko je prečkala cesto in je pred seboj zagledal, kakšen bi lahko bil izzid A-jevega “izleta” čez cesto.

Danes je A doma. Razmišljam, da ga en teden ne bi peljala v vrtec, ker enostavno ne zaupam učiteljicam. Po drugi strani pa mi je jasno, da je težko krotiti 16 razposajenih mulcev. In vem, da A ne uboga preveč in zna biti zelo svojeglav. Učiteljico kar ignorira, če mu kaj naroči ali ga pokliče. Danes mi je ravnateljica zagotovila, da bodo močno pazili na njega, in da naj ga vendarle pripeljem jutri v šolo ter da lahko ostanem z njim kolikor časa hočem. Vse otroke imajo danes zaprte v razredu in jim ne pustijo niti na igrišče. Hudo mi je za njih, ker niso nič krivi, in so zdaj zaprti noter zaradi A-jeve svojeglavosti ampak čisto lahko bi bil lahko to tudi kakšen drug otrok in izzid bi bil lahko tudi bolj tragičen.

Z našim A-jem pa imava že od včeraj popoldne resne pogovore in mu poskušam razložiti, kaj je naredil narobe in da tega ne sme več narediti nikoli. Upam, da bo kaj zaleglo!



8 komentarjev:

Anolopka pravi ...

Tole je pa res bila drama... Upam, da se ti kaj takega ne zgodi več. Kako pa je na Japonskem pravzaprav z varnostjo otrok na cesti, okolici hiše? Recimo v Londonu, otroka niti za tren oka ne smeš pustiti samega. V Sloveniji pa vidiš že 8 letnike, ki sami špancirajo v šolo in iz nje...
LP ;)

ka-ma pravi ...

Tukaj, v nasem mestu in se posebaj v nasi cetrti je dokaj v redu. Vidis celo triletnike, ki se sami preganjajo nokrog - ampak tu gre za take, ki imajo zelo neodgovorne starse! Osnovnosolci morajo hoditi domov in v solo sami, s tem, da hodijo v skupinah! Samo na zacetku prvega razreda take skupine spremlja en spremljevalec, potem pa kmalu ne vec. Vrtickarji pa morajo hoditi s starsi. Z varnostjo na splosno na Japonskem pa je tako, da je cel kup norcev, ki ubijajo otroke iz razlicnih razlogov. So ljubosumni, ker je sosedov sprejet v boljso solo, so zafrustrirani, ker jih je sef v sluzbi nadrl...skoraj dnevno beremo o cem takem. Obcutek imam celo, da na otroke velikokrat gledajo kot na "pokvarljivo in nadomestljivo" zadevo...ce te ne uboga, ga pa izstradaj do smrti! Zelo sokantno! Zato sem tudi jaz v tistem trenutku pred ocmi videla vse najhujse scenarije...

Anolopka pravi ...

Hvala, za izčrpen in kar malo šokanten odgovor... Ne bi si mislila...

Freycha pravi ...

Ka-ma, sem se spomnila v tem tvojem odgovoru anolopki eno na račun ciganov, ko pride mali čisto umazan domov pa ata cigan reče: dali ga peremo ili pravimo novog?
hehe

No, sicer pa me je kar stisnilo, ko sem brala tale post. Pa pritisk mi je tudi dvignilo, ko sem prebrala, da učiteljica sploh ni povedala za dogodek v vrtcu...... Mah kaj pa vem, še vedno sem mnenja, da je Japonska čudna dežela

ambala pravi ...

Joj grozljivka. jaz sem enkrat tako pocvirnal... pa se mi sploh ni zdelo nic narobe: saj sem pazil nasel, vedel kje sem vse je bilo OK. Dokler me starša nista našla pred trgovino in sem jih fino fasal... hja...

Razumem tvojo zaskrbljenost, še posebno če je tam res toliko debilov. Mogoce bo v soli zdaj bolje. In tudi za druge, da jih ne daje skusnjava... Je kakšna večja ali manjša verjetnost za kak zločin (BOHNEDAJ!!!) nad njim, ker ni japonec?

ka-ma pravi ...

Jaz se tolazim, da je moznost zaradi tega morda manjsa! Bi bilo prevec ocitno, ce bi ga kdo hotel odpeljati, da to ni njegov otrok....Ampak po zadnjem dnevu sem veliko bolj panicna.

Αναμαρια pravi ...

Podobne stvari se žal dogajajo tudi v Sloveniji. Manj kot pol leta nazaj je v nekem lokalnem vrtcu dobro leto star varovanec neopaženo odšel iz vrtca, padel v potok in utonil.

Vsaj meni pričakovane afere o kakovosti varstva v vrtcih pa sploh ni bilo.

Lp.A

Marja pravi ...

Cez nekaj takih travmaticnih dogodkov gre vsak stars, ne glede na drzavo.
Bi clovek mislil, da je Portugalska varna: http://www.guardian.co.uk/uk_news/story/0,,2080070,00.html
Precej let nazaj, ko so bili nasi otroci se manjsi, smo jim pred izletom v Benetke zelooo polagali na srce in duso, da se naju morajo drzat ko klopi. Stari so bili med 5 in 10 let. Mdr. sva jim po resnici povedala, da kjer je veliko ljudi in turistov, se sem in tja zgodi, da kakega otroka kdo odpelje.
Napaka!!! Se dandanes (5 ali 6 let kasneje) ne marajo iti v Italijo, ker "tam otroke kradejo". Za cel lajf sva jim (nehote in nevede) priskutila sosednjo dezelo. Nobeno sklicevanje na odlicne sladolede, pizze, spagete... ne pomaga. Tezko jih zvleceva tja (so pa videli ze veliko sveta, tudi neevropskega). C'est la vie.