07. avgust 2006

Minke whale steak, anyone?










Pred nekaj leti, ko sem prvič prišla na Japonsko v trgovinah skoraj ni bilo videti kitovega mesa. Le v eni “fancy” in zelo dragi, kjer si za vsako ostalo normalno ribo plačal trojno ceno. Spomnim se, kako sem bila rahlo šokirana, ko sem prvič videla tako lepo zapakiran kos mesa, ki je zgledal kot lepa, temno rdeča govedina. Ampak kaj, za božjo voljo, dela govedina v hladilniku za ribe? Potem sem se pomatrala in počasi prebrala, kaj na nalepki piše. KU-DŽI-RA…., saj to je vendar kit! Brrrr! Ni mi treba omenjat, da zadeve nisem kupila. Imam pač svoje principe, čeprav je del mene hudo radoveden, kakšnega okusa je kitovo meso. Ampak ne! Če že ne jem konjskega mesa in sem se tega uspela držat celo življenje doma v Sloveniji, kjer ga je dovolj na razpolago, potem tudi kita ne bom poskusila. Ko že govorimo o konjskem mesu in o tem da ga nisem jedla v Sloveniji, pa moram napisat še, da sem ga jedla samo enkrat v življenju, in to tukaj na Japonskem. Pa še to le zato, ker mi: prvič – niso povedali, kakšno meso to je; in drugič – če ga ne bi pojedla, bi bili gostitelji grozno užaljeni. Povrhu vsega je šlo za sašimi – surovo konjsko meso. Pravzaprav je bil tisto en zanimiv dan. Poleg konjskega sašimija smo jedli še fugu in zraven molili, da šefu v kuhinji nož slučajno ni zdrsnil in zraven odrezal še kakšnega strupenega kosa. Pojedli pa smo tako rekoč celo, pripravljeno na različne načine…razen strupenih delov. Gostitelji so nam rekli, da pomaga, če zraven piješ topel sake. Yeah right! Pri fuguju ti ne pomaga nič, toksini so premočni.. Zato imajo v kuhinji ostanke teh rib zaprte v posebnih kontejnerjih pod ključem in jih vsak dan odpeljejo z oklepljenim avtom, podobno kot denar za banke.
Zdaj pa nazaj h kitom. Pred dobrim mesecem se je v trgovinah nenadoma začelo pojavljti ogromno kitovega mesa. Poleg tega ga zdaj uvajajo v šolska kosila. Zakaj? Zato ker ima menda Japonska kot posledico svojega “scientific research” kitolova v zmrzovalnicah na stotine, če ne tisoče ton kitovega mesa. In ker upajo, da se bo v zelo bližnji prihodnosti sprostil moratorij na lov, zelo hitijo s porabo obstoječih zalog. In zadeva je še celo poceni, 100g stane samo 198 jenov ali malo vec kot en euro. Pred kratkim so celo v časopisu pozvali ljudi, naj napišejo mnenja pro in kontra kitolovu. Najbolj me je zabavalo dejstvo, da je bila večina pro komentarjev od Japoncev, večina kontra pa od tujcev ki živijo tu. Rdeča nit pro komentarjev pa je bilo t.i. dejstvo, da so Japonci vedno jedli kitovo meso in da je ta tradicija globoko zakoreninjena. To menda sploh ni res, kajti le manjše ribiške skupnosti, ki so kdaj uspele ujeti kakšnega , so to res počele. Ostali so bolj ali manj začeli jesti šele v dvajsetem stoletju, s prihodom boljših harpun in ladij. Predvsem pa so si kitovo meso lahko privoščili le redki. Zdaj pa kar naenkrat jokajo, kako jih hočemo tujci ogoljufat za njihovo tradicionalno kulturno dediščino – pravico do kitovega mesa.
No, naj bo tako ali drugače, upam da moratorija ne bodo dvignili. Kitovega mesa pa absolutno ne mislim kupit ali pa jest…v prihodnje bom tudi zelo previdna, preden dam v usta kakšno stvar, za katero mi nočejo povedat, kaj je. Slikala sem ga pa v naši lokalni samopostrežni trgovini za vse firbce doma v Sloveniji, ki me kar naprej sprašujejo, če sem ga že kdaj poskusila.

5 komentarjev:

BeeBee pravi ...

Ne samo videza, tudi okusa je precej govejega. Zelo na daleš ima malo morski pridih. Pa ni posebej rahlo, ampak to je najbrž stvar priprave.

(Kitovo meso sem jedla nekje, kjer se ne izgovarjajo na znanstvene namene, ampak ima vsaka vas dovoljenje ujeti X kitov na leto za hrano.)

napo pravi ...

vse se seveda začne že na prvih straneh biblije: "bodita rodovitna in množita se, napolnita zemljo in si jo podvrzita; gospodujta ribam v morju in pticam na nebu ter vsem živalim, ki se gibljejo po zemlji" ... in smo ratal omnivori, zajeb je pa itak nastal zaradi frutarijanstva - uživanja prepovedanega jabolka ... sam sicer nimam predsodkov, da česa ne bi jedel, razen živadi, pri katerih je zaradi pretiranega izlova ogrožen obstoj vrste - tako je recimo s kiti, kajne? ... pa tudi z marsikatero sorto ribe v jadranu - preverjeno na potopih v zadnjih šestih letih ... takle mamo!

BigWhale pravi ...

Preden bo mene kdo pozrl, bo se trajalo! ;)

-----

Napo, no, ce bi prebral se nekaj poglavij biblije naprej, bi videl, da precej natancno pise kaj naj se je in kaj ne. ;)

Gaby pravi ...

Kriza. Si tezko predstavljam tole.. Da takole kupis kitovo meso kar v samopostrezni.Jao..

trik pravi ...

in noben ni bol proti ko avstralski greanpeacovci!
ker se hudobe japonske odlocjo lovit kite (kot si rekla v 'znanstvene namene'(malo morgen, menda so razklili da od nevem kok tisoc studij, da mata lih dve tako vrednost da bi opravili uboj kita)) tukej pred njihovimi mostovi. Ravn kle v newcastlu mamo en o staro barkaco ki se vsake tolk zapelje do kitolovcev pa jimmalmahajo z zastavo, v zameno pa dobijo zastonj tus. tu da hocjo nafutrat ljudi s kiti ni cudn, da je pocen pa tut ne. zakaj? ker hocjo da bi ga cim vec ljudi probal!
Sicer pa so njihovi motivi precej razumni, glede na to da je kitolovstvo bil precej velek del ekonomije. Enako velja tudi za islandijo, seveda. sam da so oni mal bol tiho, kite bi pa luknali tko ko tavelki:)
Aja doma sem bil pa precej znan jedec horsburgerjev, ja:hehe