25. oktober 2006

Skrivnostno drevo razkrinkano!


Ime mu je Osmanthus fragrans ! Pa smo ga razkrinkali. Sama sem poskušala vse možne enciklopedije, pa ga nisem našla. Potem pa se je oglasila Mašina babica, ki je za pomoč zaprosila gospoda Matjaža Mastnaka. Obema se najlepše zahvaljujem! A ni zanimivo, ko nekaj takega iščeš, se ti izmika in izmika, potem pa ti nekdo namigne in ga končno najdeš, pa se ti nenadoma odpre cela gora podatkov. Med drugim tudi tale zanimiva stran, kjer so spodaj navedeni parfumi, v katerih je osmanthus uporabljen, npr. Escape Calvina Kleina in drugi. Najboljši je ekstrakt osmanthusa iz zlato-oranžnih cvetov, se pravi točno takih, kot jih ima sosedov grm, in je ena izmed najdražjih sestavin za perfume – do 4000 USD za kilogram!

Mene pa bo pot zdaj nesla v lokalne semenarne, kjer upam, da ta grm imajo. Potem pa ga takoj posadim na vrt! In komaj bom čakala da pride druga jesen, ko bodo cvetovi spet dišali.

5 komentarjev:

Nathan pravi ...

mene bolj zanima kako in kaj življenje na japonskem oz. kje zakaj in kako živiš tam. čisto tko iz firbca ker rad prišel tja za kakšen mesec itd. če se da dobit kašno pametno informacijo

Gaby pravi ...

Ka-ma.. Zelo zanimivo!! A je to rastlino mogoce najt samo na japonskem, ali jih imajo tudi mogoce pri nas? Ce res tako lepo disi, bi si jo mogoce omislila!!


P.S. Lepo te je spet brati!!

ka-ma pravi ...

Gaby: Ne vem, ce se dobi osmanthuse tudi v Sloveniji, vendar se mi zdi, da bi tam tezko preziveli zimo, ker so zimzeleni. Disi pa res tako bozansko, da sem jaz cisto zasvojena!

nathan: Nekaj o vsakodnevnem zivljenju tukaj lahko preberes v mojih prejsnjih zapisih. Prevec osebnih podatkov, npr. zakaj in kako zivim tukaj, pa je stvar, za katero sem se odlocila, da je ne bom razkrila na takem javnem mestu. Enako je tudi z mojim pravim imenom. Kar se tice enomesecnega obiska tukaj, pa ti lahko svetujem takole: ce si student, in prides v okviru kaksne izmenjave ali projekta je to vsekakor izvedljivo. Vem, da ima Ljubljanska univerza veliko skupnih projektov z Univerzo v Tsukubi. Da bi prisel kot poponik z nahrbtnikom je pa bolj tezko...tukaj je namrec vse zelo drago, tudi youth hostli, vstopnine in podobno. Lahko si nabavis cenejso karto za vlake, vendar moras to narediti ze doma, ko si enkrat na Japonskem, ne gre vec. Avtostop tukaj sploh ne obstaja, zato ta moznost odpade. Obstajajo pa razne "homestay" variante, ko te k sebi vzame japonska druzina...mislim, da ni nobene starostne omejitve, tako da tudi ce si starejsi je ta moznost odprta. O tem zal ne vem vec, poskusi poiskat kaksne informacije na internetu. Ce pa imas se kaksna druga vprasanja, mi poslji e-mail.

Jernej pravi ...

Podobne težave mam jst pri identifikacije podvodne flore in favne ;)

ka-ma pravi ...

Aha, Jernej, potapljac si...priporocam Rdece morje. Mmmmmm! Flore in favne kar mrgoli!