31. oktober 2006

Sladkosnedni dan

Nikoli nisem bila ne vem kako sladkosnedna. Ko smo bili še srednješolci, so sošolke kar medlele pred oknom kakšne slaščičarne, mene pa vse tiste tortice niso preveč ganile. V bistvu je bilo to še dobro, ker bi drugače šla moja kilaža še pa še navzgor. Zadnje čase pa se mi dogaja, da me prime grozna potreba po sladkarijah. Včasih se prisilim in raje pojem kakšno jabolko ali mandarino, včasih pa ne zdržim. In danes je bil en tak dan. Pravkar sem namreč pojedla že peti košček originalnega Turkish delight (Hazer Baba, povsem enak kot na sliki) s pistacijami, ki smo ga pred kratkim dobili za darilo od turških znancev. Sto procentni sladkor! Sicer ne najboljši, ker sem pred leti naravnost božanskega jedla v Grčiji, pa vseeno dovolj dober za potešitev moje potrebe po sladkorju. Spomnim se, da je pred mnogo, mnogo leti moj dedek kupoval bosanski ratluk, to je bilo seveda še v stari Jugoslaviji, potem pa ga vsa ta leta nisem zasledila nikjer v Sloveniji. V Grčiji so nam ga ponudile nune v enem izmed samostanov (sem že pozabila ime) visoko v hribih Peloponeza in je bil čudovit, narejen z vodo iz vrtnic ( a se reče tako rose water po slovensko?) Pred dvemi leti so mi v Egiptu arabsko varijanto rahat-al-hulkum ponudili skupaj s Halawo tahinio, za katero sem se takrat odločila in rahat pustila, tako da ne vem, kakšen je bil. Mislim, da moram to napako obvezno popravit naslednjič, ko me pot zanese na tisti konec.
Pred kratkim pa so nam tega, ki ga jem danes, prinesli turški znanci, skupaj z domačimi olivami in doma vloženimi listi trte za čisto ta prave turške dolme. Olive smo že pojedli, listi trte pa še čakajo, da se opogumim. Bojim se, da bo tudi ratluka kmalu zmanjkalo, če posebaj, če me bo še večkrat prijel takle sladkosnedni dan. (Upam, da ne prepogosto!)

3 komentarji:

Anonimni pravi ...

V Sloveniji se res ne dobi ratluka. Rose water je pa rožna voda.

ka-ma pravi ...

Hvala Lilit, se mi je zdelo, da "voda iz vrtnic" ne zveni cisto prav!

igor pravi ...

Menda se ratluk dobi v Makedonija Tabak (na Fužinah...), nisem še šel preverit, pa mogoče tut halva. Ampak ja, se morš res potrudit da kaj najdeš tukaj, zaloge iz Turčije so pa že skoraj pošle, tko da sem se rajš lotil brskanja za recepti :-)

(pa po slovensko se reče tut pred dvema letoma :-P)