23. januar 2007

Od kod sem jaz?

Danes zjutraj, petletni S se odpravlja v vrtec.


S: “Mami, jaz sem Japonec!”

Jaz: “Ne, ljubček, nisi. Mi nismo Japonci!”

S: “Ja, jaz pa sem! Jaz sem iz Japonske, pa iz tvoje države, pa iz očijeve države, pa še iz Amerike.”

Jaz: “ Kako to misliš?”

S: “ No ja, ker govorim vse te jezike! Ampak zato ker sem rojen tukaj in živimo tukaj, sem čisti Japonec!”

Jaz: “?!?!?!?!?!?”


Povsem preprosta logika petletnikov…

11 komentarjev:

onemorehandbag pravi ...

To think that people want to be Japanese out of their own free will. Hmmm...the mind boggles.

Speaking of the Japanese: I met the best-looking Asian man I have ever seen when soccer star Tsuneyasu Miyamoto who has been "bought" by Red Bull Salzburg stopped by at our office last week. All the Japanese (female) staff almost fainted and I had to take everyone's picture with him. For him, I would swap my passport any day but apparently he's married and has a kid.

ka-ma pravi ...
Avtor je odstranil ta komentar.
ka-ma pravi ...

Yeah, there was a big deal here about Miyamoto-san going to Salzburg. And he is a good looking guy, I agree. A rare species in Asia...And, for your sake, could Coma HQ provide perks like this more often, please!

About being Japanese: I am afraid my kid is either getting brain-washed at the kindergarten (that is my only explanation for his unusual thinking)or he just wants to fit in. Pick one!

ambala pravi ...

Identiteta je zelo zapletena zadeva. Še odrasli imamo velikokrat težave. Poznal sem punco, ki je rekla, da je pingvin: rojena v Sarajevu je preživela večino otroštva v Nemčiji, ker je bil njen oče kirurg. Nato v Avstriji, pa nazaj v Sarajevu, spoznala pa sva se v Sloveniji v času vojne v Bosni. Rekla je, da nima niti ene nacionalne pripadnosti.

Težko je to. Najbolje je, če je res kar vse. Bo vsaj odprt za vse možnosti, a? Kaj pa je tvoj mož? Se mi je zdelo, da ni Slovenec... ;)

mami3 pravi ...

If you look doesn`t speak much child four lenguages. It`s possible that has in kindergarten so problems.Mabe children are asking him:
How are you from two states, if you live in third and speak fourth lenguage?
But I pik brain-wash :)

Anonimni pravi ...

Hojla ka-ma
Nekaj bi te rada vprašala pa ne vem kam naj ti pišem. Imaš morda kakšen mail?
Ženska radovednost pač :)

LP
Petra

ka-ma pravi ...

Ambala: Ja vcasih je komplicirano, pa je mogoce res najboljse, da si pingvin. Bom videla, kako se bosta odlocila moja dva fanta! In prav imas, moj moz ni Slovenec. Amapk ne bom izdala, kaj je, ker tega ne zeli. Lahko recem samo se to, da ni Azijec! ;)

mami3: Tole z jeziki je cisto preprosto, ce je otrok v stiku z njimi od rojstva. Mi nasih nismo nikoli silili ali pa nacrtno ucili. Jaz sem se pogovarjala po slovensko, moz v svojem jeziku, ko sva bila oba skupaj smo sli na anglescino in v stiku z okolico je bila japonscina. Otroski mozgani so kot goba, vse vpijejo. Zdaj imam pa dva mala poliglota tukaj! V vrtcu je pa tako, vse je japonsko, nobeden ne zna nic drugega, tudi uciteljice ne...

Petra: Pozdravljena! Moj mail naslov najdes desno, pod rubriko "View my complete profile" zraven slikice.

trik pravi ...

sej je dovolj logicno.
Moj necak se je rodil v izoli,
ko je bil sest mescov star so jo s starsi popihali v avstralijo (jaz pa za njimi:P)

Zdej je star sest let. Ce ga uprasas kdo je in iz kje bo rekel da je avstralec. In prav ma. Sej je. Vecino zivljenja je prezivel v avstraliji, obiskuje avstralske sole, anglesko zna bolse kot slovensko (logicno),
torej, kdo smo mi da bi mu masirali v glavo da je slovenec?
Zakaj zafrkavat otroka z njegovo 'identiteto' ne js sm slovenski avstralc, ne js sm slovenc! Vsakic ko gre na obisk, hoce po 10 dneh nazaj, 'back home to his friends'.
And why bloody not.
Avstralija je njegov dom, torej je avstralec. pika pika stop.
Ni noben avstralski slovenec, al pa slovenski avstralec al pa slovenec v avstraliji.
Avstralc je. pa pika. Ki se je slucajno rodil v sloveniji.

ka-ma pravi ...

Trik: Ja, ce bo do konca zivljenja ostal v Avstraliji, pa ce ima avstralsko drzavljanstvo...potem lahko. Pri nas pa je drugace: ceprav je S rojen tukaj, Japonskega drzavljanstva ne more dobiti. Tudi ce prezivi tukaj celo zivljenje ga lahko dobi samo pod pogojem, da se poroci z Japonko. Japonci te nikoli ne sprejmejo kot enega izmed njih, saj si ze na prvi pogled drugacen. Tudi ce imas njihove navade in si popolnoma pojaponcen ne gre. So enostavno prevec zaplankani. V Avstraliji se lahko pomesas, nihce ne ve, da si "od drugje", tukaj je pa to nemogoce. Zato tudi nimamo namena ostati tukaj, tako kot tvoj necak ali pa celo ti v Avstraliji...v nasem primeru je torej ze bolje, da si S ne predstavlja, da je del neke kulture ali drzave, ki ga za svojega ne bo nikoli sprejela!

Freycha pravi ...

Malo za šalo, malo za res: najdi besedo, ki vsebuje črke vseh držav od koder ste (po možnosti naj bo zabavna in preprosta) in mu razloži, da je to. Kamorkoli boste šli in kjerkoli boste pristali bo to.... kar na nek način tudi je....

Na, jaz pa se sprašujem, kako otroku razložiti, da nimam štajerskega naglasa, čeprav tu živim ;-))

smotkec02 pravi ...

Trik, stvar ni tako simpl. Vprašanje je, od kod so tvoji starši in kako se oni čutijo narodnostno. Meni se zdi groza, ko srečujem tu otroke Slovencev in znajo komaj šteti do 10 po slovensko. Meni je to sramota. Če bi bili Angleži, bi pa tekoče govorili angleško. Ali pa nemško.

Vsak jezik je neprecenljiv. Pa če prav ga govori le 2 milijona ljudi. Ali pa prav zato!