14. januar 2006

Traditional drinking customs lost on younger generation



Pred nekaj dnevi sem v dnevnem časopisu Daily Yomiuri, ki mi ga “prijazen” dostavljalec na mopedu vsak dan pripelje ob 3.30 (!) zjutraj in me pri tem obvezno zbudi (tanke stene so res hudič) zasledila tale članek. Avtor ugotavlja, kako dandanes mladi ne cenijo več tradicionalnega celonočnega popivanja s kolegi! Ja, tukaj je to res poseben del kulture. Še posebaj razvpit je način, ko šef v službi ukaže vsem podrejenim, da morajo iti z njim popivat-pa ni važno, če so po celem dnevu v pisarni utrujeni, če imajo doma družino ali pa mlado ženo ki se dolgočasi pred televizijo, če jih doma čaka skuhana večerja, ki bo šla zato naslednji dan v smeti…Ne, ne, dragi moji, vse to ni pomembno. Pomembna je “vertikalna hierarhija”! Kar šef reče, to narediš. Pa če reče, da skoči v vodo, boš to tudi naredil, ali pa bo tvoja kariera hudo kratka. In popivanje je povrhu vsega še ena stvar, ki je Japonci ne bi smeli početi. Predvsem zato, ker hudo slabo prenašajo alkohol. Velikokrat sem bila priča, kako po dveh malih kozarčkih sakeja in enem mini pivu pristanejo z glavo v krožniku, ali pa postanejo nasilni in otipavajo vse, kar ima dve nogi in malo daljše lase. Res neprijeten prizor. Ravno zato ne razumem, kako da se avtorju članka lahko toži po nečem takem. Najbrž so mu članek naročili proizvajalci sakeja, ki se jim toži po zlatih časih skupinskega žlampanja. Kajti očitno ljudje zdaj raje pijejo sami, pri tem pa jasno ne zapravijo toliko denarja. Ali pa proizvajalci tele tabletke,pred kratkim lansirane tudi na Japonskem, ki prežene mačka. V vsakem primeru se članek splača prebrat.

2 komentarja:

Anonimni pravi ...

HURA! Vedno sem trdila, da si nadarjena za pisanje in bi take prispevke morala objavljati v npr. Delu, Dnevniku ali se kje! Tvoja japonska obcutja in misli je cudovito prebirat!

ka-ma pravi ...

Hvala, draga R., saj si ti, a ne?