11. avgust 2006

Pojej tole poramančo, potem pa gremo v Zabreg ali metateza in spunerizem za začetnike


Ko smo bili otroci, smo večkrat hote ali pa nehote zamenjavali črke v besedah in tako dobili novo, smešno besedo. Poramanča (pomaranča) in Zabreg (Zagreb) sta mi nekako najbolj ostala v spominu. Lani za Božič, ko smo bili na Havajih pa je A izumil novo, ki je v našem otroštvu nismo poznali, in je smešna predvsem zaradi dandanašnje uporabe v slengu. Hodili smo skozi tropski pragozd na pobočju ognjenika Kilauea, ko je kar naenkrat zavpil:

“Mami, poglej tega tipčka!”

Mene je skoraj kap, ker sem že mislila, da nam kakšen sumljiv tip sledi skozi gozd z namenom, da nas napade. Potem sem pa sledila A-jevemu pogledu in zagledala prelepega tropskega ptiča, kako nas radovedno opazuje. Ufff, samo en ptiček je! Ptiček? Tipček? Ha ha ha! Kar naenkrat me je tako zvilo od smeha, da sploh nisem mogla več hodit. Najbolj hecno je, da je pred tem besedo ptiček izgovarjal čisto normalno, od takrat pa ga k temu le s težavo pripravim.

“Reci PTIČEK!”
“TIPČEK!”
“Prosim, reci PTIČEK.”
“TIPČEK!”
“Daj no, saj znaš, reci PTIČEK!
“TIPČEK!”

In tako naprej v nedogled. Mami obupana, A pa trmast.

Zadnjič pa smo ujeli dve bogomolki. Lepi, veliki, zeleni, z bleščečimi očmi. Prvo sta S in A zagledala, kako sedi na našem šotoru, s sosednje strehe pa jo opazuje velika vrana. A je pritekel k meni in vpil:

“Mami, TIPČEK bo pojedel GOBOMOLKO!” Hitro, hitro prinesi mrežo!

Ni mi treba razlagat, da sem se tako smejala, da mi je uboga bogomoloka skoraj ušla. In od takrat naprej je bogomolka seveda gobomolka in za nič na svetu ga ne morem pripravit, da bi besedo izgovoril pravilno. Seveda pa jo zdaj tudi mi izgovarjamo narobe, za hec, in vsakič nas zvije od smeha.

Pa lep VINKED vsem skupaj!

5 komentarjev:

Hirkani pravi ...

He, he... naš petletnik pa reče TPIČKA namesto PTIČKA. In potem vpije po ulici: "Mami lej, kakšna lepa tPIČKA!" in nas sosedje malo čudno gledajo. Tavelik je pa zelo dolgo govoril KOLOMOTIVA, namesto LOKOMOTIVA.

Meni pa se rado zgodi, da kdaj zamenjujem prve zloge besed :)

Jackie pravi ...

Mi pa miskamo pire krompir, jemo jadoge in hodimo v glabezno šolo :-)

cija pravi ...

he, meni se pa to dogaja zadnje čase... pa ne med govorjenjem, ampak med tipkanjem... prehitro tipkam, kot pa mislim zraven?

Gaby pravi ...

Pri nas pa se ne izgovarjamo sumnikov in sicnikov. Pa se tisti del besede, ki ostane obrnemo.

Sok je Ko.
Zabica je Babika.

trik pravi ...

mi pa recemo indiot names idiot.
to je nekej kar je moj ljubi nacek prinesel iz sole nazaj.
nikol se ni noben trudil da bi ga popravljal:)