20. oktober 2006

Zapeljiv vonj in slaba slika


Vsako jesen se po Tsukubi začne širit nenavaden, čudovito zapeljiv vonj. In vsako leto do sedaj sem se čudila, od kod ta vonj prihaja. A imajo sosedi nov mehčalec za perilo in so ga cel liter zlili k svoji žehti? A je kje v bližini kakšna kemična tovarna, ki je v zrak spustila nov sintetični vonj za ne-vem-kaj-že? A kdo na ta način oglašuje nov parfum? Nisem in nisem dobila odgovora. Potem me je pa letos radovednost dobesedno potegnila dol s kolesa, ko sem sredi naliva na vogalu našega vrta zapeljala v oblak te nenavadne dišave. Sledila sem nosu in…..na vogalu sosednjega vrta opazila povsem navaden, neopazen grm, za katerega sem mislila, da je iz družine kamelij, ker ima podobne liste, in mu nikoli nisem posvečala pozornosti. Pogledala sem med liste in opazila grozd čisto majhnih, oranžnih cvetov, iz katerih se je širil močen, omamen vonj. Povsem neopazni so bili, skriti med liste. Hitro sem zagrabila telefon in naredila eno slikico. Ni najboljša, pa vseeno edina, kajti naslednjih nekaj dni je deževalo in po tistem so cvetovi oveneli. Tako je na žalost do naslednjega leta to edina slika, ki jo imam. A se komu sanja, kako se ta grm imenuje? Vonj je namreč tako čudovit, da bi si jih jaz nasadila kar cel vrt! Škoda le, da cveti samo nekaj dni konec septembra. In kdo bi si mislil, da raste tako blizu našega vrta! Ko pride naslednja jesen, se bom najbrž kar utaborila pod tistim sosedovim grmom....mislim namreč, da sem zasvojena. Zelo, zelo težko mi bo počakat do naslednje sezone, ko bo grm spet cvetel!

Drugače pa se sedaj v Tsukubi začenja sezona kamelij. Prve cvetovi se že odpirajo in nekje do konca novembra bo celo mesto čudovito okrašeno v belih in roza odtenkih. Čas je, da začnem nositi s seboj fotoaparat in naredim nekaj lepih slikic. In jih, seveda, objavim tukaj.

4 komentarji:

Anonimni pravi ...

Whooopeee! A new post. Pity I decided put a premature end to my Slovene "career" and have forgotten the 2.5 vocabs I used to know :-(

ka-ma pravi ...

(Sigh) Yeah, I know, I had been really bad girl, not posting for such a long time. But I am sure that you, good student you are, must have known many, many more vocabs! It is too bad you stopped going for the lessons...you never know, a cute Slovenian guy might be coming your way! (look at me, I am sounding like a horoscope!)

Mašina babica pravi ...

Vprašala sem Matjaža Mastnaka, ki vsako nedeljo napiše zanimivo kolumno o rastlinah v Nedelo.
Tole je njegov odgovor:
Grm je po vsej verjetnosti eden od osmantusov (Osmanthus), azijskih in severnoameriških grmov, ki se lahko uporabljajo za vir parfumskih dišav. Vrste natančno žal po sliki na znam določiti.
Lepo je prebrati kaj o daljnem svetu ... In kamelije! Mogoče jih bomo kdaj videli kot grme tudi v Sloveniji.

ka-ma pravi ...

Masina babica: Najlepsa hvala za informacijo, lepo se zahvaljujem tudi g. Mastnaku! Sama sem prebrskala ze vse mogoce on-line enciklopedije, pa tega grma nisem zasledila nikjer. Mogoce mi bo vsaj ime druzine pomagalo, da odkrijem, kako je mojemu skrivnostnemu grmu res ime.
Kamelije rastejo tukaj skoraj kot plevel...povsod jih je polno. Res pa je, da so zime tukaj mile, mislim, da bi jih doma v Sloveniji pobrala ze prva pozeba. Razen mogoce kje ob morju. Sicer pa se podnebje spreminja. Kdo ve, mogoce bomo ze cez deset let sadili palme v Ljubljani! Potem bodo rastle tudi kamelije.