18. december 2006

Obi

Pred kratkim sem pisala, kako sem v trgovini s kimoni kupila obije, vendar takrat nisem pokazala, kaj sem kupila. Zdaj pa to ni več skrivnost, kajti dva izmed obijev sta že v rokah novih lastnic. Eden je odpotoval k moji mami, drugega (črne barve na prvi sliki) je za rojstni dan dobila moja najboljša prijateljica, tretji pa je ostal tukaj in sedaj ponosno krasi steno najine spalnice.


Na sredi te stene, točno nad najino posteljo je namrec grda električna omarica. Zakaj so jo vgradili prav tja mi do danes ostaja nerazrešljiva uganka. Sredi lesenih oblog se namreč šopirijo ogabna, siva kovinska vratca. Prav z lahkoto bi zadevo vgradili nekam drugam, na hodnik na primer! Ampak ne! Malo estetike očitno zelo škodi, zato so se ji na daleč izognili. Do nedavnega sem to grozoto prekrivala s preprosto tapiserijo z upodobljeno goro Fuji, ki sem jo kupila prvo leto mojega bivanja na Japonskem. Vendar sem se je do zdaj že pošteno naveličala, zato mi je obi prišel kot naročen. Pravzaprav se s takim obijem ne da početi ne vem koliko stvari. Zadeve se namreč ne da čistit, ker je brokatna svila hudo občutljiva zadeva. Eden izmed možnih namenov je pregrinjalo za mizo, ampak več ali manj samo za okras. Ko pride na mizo hrana, mora obi stran. Druga možnost je stenski okras, kar sem naredila jaz. Slišala sem celo, da jih nekateri razrežejo in iz njih sešijejo prevleke za blazine. Ampak meni se to zdi tako, kot bi starinsko omaro razžagal in iz nje naredil nekaj čisto novega.

Za to, da sem obi uspela pritrdit na steno tako, da je pokrival omarico sem porabila kar precej časa. In rezultat je še vedno daleč od tega, kar sem si zamislila. V višini približno 1.8 metra po celi steni namreč poteka še ena grda stvar. Siva letev, na katero je dovoljeno z žebljički pripenjat ali obešat stvari. V lesene obloge namreč ne smem zapičiti nič. Če hočem obesiti sliko – siva letev. Obesit uro – siva letev. Pripet kakšen plakat – siva letev. Potem je pa tako dolgočasno, ko je vse v eni višini, namesto da bi bile slike malo bolj razporejene. Ena nad drugo, pa ena malo bolj vstran…saj veste, kaj mislim. Tako so pa vse pošlihtane v vrsto, kot vojaki. Dolgčas…pa še grdo.











No moj obi zdaj visi. Drži ga kakšnih dvajset risalnih žebljičkov, kar je daleč od idealnega. Zdaj, ko sem ga obesila namreč vidim, da bi bila zadeva veliko bolj estetska, če bi obi visel na lepi kovinski ali leseni palici, ki bi potekala zgoraj, tam kjer je zdaj tista siva letev in se čez njo “obešal”. Ampak na to bom morala pa počakati do konca praznikov. Zdajle se mi namreč ne ljubi noret naokrog po trgovinah in iskati primerne palice. Bom rajši po praznikih, ko bo manj ljudi, tako da ima človek sploh kje parkirat. Zdajle je namreč čista norija. Pa saj je verjetno povsod tako, a ne?

2 komentarja:

david pravi ...

nekje sem zasledil da je obi tudi pas za kimono ... je to res ali imam napacno informacijo? :)

ka-ma pravi ...

Ne , David, cisto prav imas. To je pas za kimono. Kako sem ga kupila, si lahko preberes v mojem blogu z naslovom Trgovina s kimoni (poglej na desni strani v kategoriji Pred kratkim). Gre za star obi, v bistvu starino ali "vintage", ki je svoje dni kot pas za kimono odsluzil in ga je lastnica prodala nazaj trgovini. Nekateri so prave umetnine, predsem tisti iz Kyota, in moj je tudi od tam.