30. maj 2007

Sakuranbo


Kje so časi, ko sem na domačem vrtu zlezla na ogromno češnjevo drevo in ostala tam, dokler moj trebuh ni prenesel niti ene češnje več! Temno rdeče, debele, sladke….te tukaj pa so v primerjavi s tistimi čisto brez okusa. Pa še drage so! Malo več kot tri evre za tehle 20 češenj! Japonska je znana po češnjevih cvetovih, vendar na žalost ta drevesa ne obrodijo nič. Samo v moji bližnji okolice je gotovo 100 ogromnih dreves, pa niti ene češnje, da bi jo pojedel. Kakšna škoda! Prvo leto, ki sem ga preživela tukaj, jih nisem kupila niti enkrat, ker sem imela občutek, da če češnje ne utrgaš naravnost z drevesa gotovo ne more biti dobra. V bistvu sem imela prav, samo v vseh naslednjih letih sem bila tako rekoč prisiljena sprijazniti se s kupljenimi v trgovini, ker je bil to pač edini način. Ko sem pred nekaj dnevi na glas obujala spomine in razlagala mojim fantom, kako smo kot otroci preživeli cele dneve na vrhu drevesa in tako rekoč živeli od češenj, sta se mi oba, S in A, zjokala! Onadva bi tudi! Grozno hudo mi je bilo, da jima tega tukaj ne morem omogočiti. Potolažila sem ju samo z dejstvom, da gredo z vrtcem vsako leto v bližnji nasad obirat mandarine in da tega ne bi mogla počet v Sloveniji. Ker imata mandarine tudi grozno rada sta mojo razlago sprejela in se potolažila. Še posebaj zato, ker se sezona mandarin ravno začenja. Zato bodo sakuranbo ali češnje kmalu pozabljene, njuna usta pa polna mandarin.

7 komentarjev:

ambala pravi ...

Bogi! Jaz pomoje je nasploh težko primerjat tako oddaljene dežele, a? Treba se je navadit na to kar je pač tam. To meni dela težave že na Nizozemskem, kaj šele če bi bil na Japonskem...

Marja pravi ...

Med mojim obiskom na Japonskem sem - ko sem bila se zelo zelena - kupila kilo jabolk; cena se mi je zdela se kar znosna. Ob placilu sem ugotovila, da je bila cena postavljena na komad, ne na kilogram...
Ko smo s kolegi kupovali 'sestavine' za tequila zur, se je izkazalo, da smo dali za osnovno sestavino (=tequilo) manj kot za limone, ki so bile res le dodatek!!! (Sol smo raje narabutali v kantinski kuhinji.)
Cesnje so bile pa tako pregresno drage, da smo jih bolj gledali kot okusali. V dezeli cesnjevih cvetov, hm.

Anonimni pravi ...

Kar ne morem verjeti, da nimate nic cesenj... kaj pa slive?

Pri nas so cesnje odcvetele sele pred kratkim. Jih imamo, a veliko kasneje kot v Slo (pa jagode, borovnice tudi). Ko se pogovarjam z mojimi, se mi ze tako cedijo sline. Tolazi me, da potem ko jih ne bo vec mogoce obirat v Slo, se bomo pa tukaj gostili. Ce jih ne bodo spet ptici vseh pozobal. Vsako leto bijemo tezki boj s celimi jatami skorcev, kavk.. itd. Na vrtu imamo take "bele"... so bolj svetle, a zelo zelo sladke.

ka-ma res mi je hudo za tvoja fanta. Nekaj podobnega cutim tudi sama ko nasemu malemu razlagam o gajbicah kakija, ogromnih lubenicah, sosedovih marelicah, rabutanju fig na morju, nabiranju kostanja, trgatvi... Ker je to tukaj res eksoticno sadje in se kupuje po komadih in ne po kilcah :( Lp! S.

ka-ma pravi ...

Tukaj se vse kupuje na komade. Ravno vceraj sem si po dolgem casu "privoscila" eno malo bucko (zucchini) za katero sem placala 1 evro! Jagode imamo tukaj od bozica do zdaj, takoj pa ko se zacne vrocina in vlaga je konec, ker se prehitro pokvarijo. Smo se pa basali z njimi kar dolgo casa. Ravno vceraj, malo po tistem, ko sem napisala tale post, sem v nasi trgovini nasla ameriske cesnje! Polovicna cena v primerjavi z japonskimi! No, ampak se vedno so drage. Fige se dobi, ampak take cisto nezrele, ostalo sadje se tudi dobi, plus eksoticno, ampak cene so za ponoret. Najbolj pa me zabavajo cene krompirja! Za pet malih krompirckov placujem skoraj dva evra!

marja pravi ...

Ko v teh dneh 2x na dan plezam po nasi cesnji sredi Ljubljane, me ves cas preganja vprasanje, ZAKAJ japonske cesnje ne obrodijo sadov?! Explanation anyone? Hvala vnaprej.

ka-ma pravi ...

Ker gre za okrasno vrsto,Marja, drugacno od tistih, ki so rodne. Ce se ne motim, obstaja vec sto razlicnih vrst in samo nekatere rodijo tudi sadove. Te tukaj so znane samo po lepih cvetovih (sakura). Je pa skoda, a ne?

Marja pravi ...

Hvala! Prvic slisim za okrasne cesnje?! Upam, da so vsaj cvetovi vredni svoje slave!