02. junij 2007

Oprostite, a mi prosim pokažete pot v kopalnico?


Naše mesto v zadnjih dveh, treh letih doživlja pravi gradbeni boom. Zaradi nove, direktne, hitre povezave s Tokijem ki jo nudi Tsukuba express, se razvijamo v novo “spalno” naselje za zaposlene tam. Mirno, zeleno okolje, relativno dovolj prostora in ugodna infrastruktura so k nam privabili veliko novih naseljencev. Posledično nas vsak dan zasuje cel kup prospektov in ponudb za nakup novega stanovanja ali hiše. Vendar so cene precej zasoljene, tako do o kakšnem nakupu sploh ne razmišljamo. Prospekti promptno romajo v smeti. Od časa do časa pa moje zanimanje pritegne kakšna posebno zanimiva ponudba. Tale tukaj mi je takoj padla v oči. Pa poglejmo:

Enoružinska hiša, moderna zasnova. Pritličje (65.41 m2) in prvo nadstropje (59.41 m2), dva balkona, dve parkirni mesti. Dve spalnici in kopalnica v pritličju, dve stranišči, zgoraj bivalni prostori in kuhinja. Sliši se v redu, a ne? Razen da bi vsak normalen človek dal spalnice v zgornje nadstropje, spodaj pa bi imel kuhinjo in dnevne prostore.

Cena: prava šala, 44.9 miljonov jenov ali ca. 276 tisoč evrov. Če pogledate sliko, vidite da je cena napisana malo drugace, na japonski način. Piše 4,490 (man jen) kar zahteva malo matematike. En man () je 10.000, torej 4,490 desetisočev jenov ali 44.9 miljonov. Pa še razlaga v zvezi z nadstropji in kvadraturo. Pritličje je tukaj prvo nadstopje (1F) prvo nadstropje je drugo (2F), kvadratura pa je napisana v tatamijih. En tatami () je 1.62 m2. Komplicirano, a ne?

Vrta okrog hiše ni tako rekoč nič. To je tukaj standard, hiše so natlačene skupaj tako da gledaš sosedu v krožnik. Pa to pri tejle hišici še ni najhujše. Pogejmo si malo bolj natančno. Na sliki poiščite kopalnico. Ste našli? Ja, tam zadaj za avtomobili je. Narisano ima banjo in umivalnik ter prostor za shrambo. Zdaj pa poiščite spalnice. S prstom potujte iz spalnice v kopalnico. Hja, kako pa pridem tja? Skozi vhodna vrata ven na mraz, pa bo šlo (“Dragi, samo še v kopalnico skočim, a si kaj videl moj zimski plašč?”)! Ali pa po stopnicah gor, po hodniku počez in mimo stranišča nazaj dol po stopnicah v kopalnico. (“Ljubica, grem v kopalnico, se vidiva čez pol ure!”)

Normalno ali usekano? Se še nisem odločila, čeprav mi bolj vleče na usekano!! Ampak zadnje čase me tukaj pravzaprav ne preseneti skoraj nič več. Sem že tako navajena vseh neumnosti, da jih komaj opazim.

Naslednjič pa več o načinu gradnje, ki ji jaz pravim gradnja iz zobotrebcev.

9 komentarjev:

Svea pravi ...

Heheh ka-ma prav nasmejala si me s tem prispevkom o tej "prakticni" hisici. No, pravzaprav za zjokat...
Ze ko sem brala tisto o gretju pozimi pri vas, me je zacudilo, da so Jap tako neprakticni. Ker ravno to: prakticnost in preprostost, dobre ideje, funkcionalnost cenim tukaj pri nas na severu. Nase hise so res tipi-topi. Mi npr zivimo v starejsi, a je ze takrat imela dobre "resitve" za udobno zivljenje.
Aja, sem se odlocila, da si izberem ime.. da nas ne bo toliko anonimnih... torej namesto S., se podpisujem s Svea... Lp iz soncnega severa...

ka-ma pravi ...

Svea, me veseli da si si izbrala ime! zadnje case je kar precej anonimnih komentarjev, pa je kar tezko slediti, kdo je kdo. Lp iz vecerne Azije!

Anonimni pravi ...

Svea, zanima me, kaksne so te dobre "resitve" v hisi, da lahko dobro zivis. Jih v Slo nimamo?

LunAya pravi ...

O madona, pa kaj so nori?! Kako lahko kopalnico, ki je zame nujna bolj kot kaj drugega, dajo čisto nekam posebej, ločeno?! Adijo pamet, res! Ja no, roko na srce, v vsem pa tut ne morejo bit najboljši. ;-)

valem pravi ...

Krepitev duha in značaja. Vsako jutro imaš dve možnosti - "krepljenje" značaja na mrazu ali "jutranji tek" po stopnicah skozi 1. nadstropje.

Kot vidim, pa ni nikjer kakšne "kurilnice" ali podobne navlake. Delovnega kotička? Prostora za 3 omare? Japonska pa verjetno res ne bi bila zame.

ka-ma pravi ...

Lunaya: saj v veliko stvareh niso najboljsi, samo so cel svet prepricali, da so... ;)

Valem: saj omare so, ponavadi take vgradne, ampak veliko jih pa res ni, to imas prav. Kurilnica? Kaj pa je to? Saj tudi centralne kurjave ni, tukaj se greje(mo) samo lokalno :( (Poglej si moj post z dne 11. januarja 2006)

ambala pravi ...

Ja, svea se strinjam. Grozljiv je tisti post o gretju... mamma mia!

Sicer pa, a ni mogoče kljub vsemu kakčna povezava med kopalnico in hišo.

Kar se cen tiče, so pri nas v Amsterdamu take, da plačaš za nekje 60m2 v ne preveč nobel soseski okoli 180.000€. Kakor si pa v središču ali pa na Apollolaan pa pod četrt milijona sploh nimaš kaj praskat. Govorim o stanovanjih... Kolegica je za selitev plačala 1.500€.

ka-ma pravi ...

Ambala: edina povezava je v prvem nadstropju, se pravi da gres po stopnicah gor, po hodniku pocez in nazaj dol. Trapasto, a ne?

Cene so pa itak v vseh velikih/glavnih mestih grozljive. Tokijo je obupno drag!

mami3 pravi ...

ja tud jaz sem se nasmejala, ampak povem ti da pri nas ni nič manj takih cvetk.
Tudi pri nas so v modi čudne do konca razne enodružinske hišice z nič vrta in kopalnico malo manj kot v garaži.

Pa cene. za podobno hišico narejeno do III gradbene faze(zunaj za zilo, znotraj surova9 53 miljončkov.