02. junij 2007

Ta'meya

Danes nam je za kosilo zadišala ta'meya, večini bolj poznana kot falafel. Jed, ki so jo iz bližnjega vzhoda ljudje ponesli na vse konce sveta. V večini primerov gre za izraelsko varijanto, narejeno iz čičerike, vendar dovolite, da vas podučim, da je originana varijanta narejena iz fava beans (če kdo ve, ali je to po slovensko bob ali ne, naj mi prosim napiše). V Egiptu, od koder izvira naš recept, je ta’meya narejena izključno iz le-teh, na področju Izraela pa so že nekoč mešali zraven čičeriko. Zaradi hudih zdravstvenih problemov, imenovanih favism ki so ga fava beans povzročale nekaterim židovskim priseljencem, pa so v začetku 20. stoletja počasi začeli uporabljati izključno čičeriko. Za moj okus pa je najboljši falafel samo iz fava beans.

Torej, vzamemo suhe, razpolovljene fava in jih namočimo vsaj za 12 ur. Enako naredimo tudi s čičeriko, če se odločimo za njo.








Ko so namoč
eni, jih odcedimo in (surove!!!) v multipraktiku zmeljemo skupaj s čebulo in česnom, velikima šopoma peteršilja in svežega korijandra. Dodamo enormne količine suhega mletega korijandra in kumine, solimo, popramo, in meljemo, da dobimo gladko zmes.






Le-to oblikujemo v majhne kroglice ali (še boljše, ker se lažje speče) polpetke, na vsako “nalimamo” še nekaj sezamovih semen in ocvremo v olju.






Postrežemo z omako tahini (sezamova pasta, limonin sok, sol, poper, malo kumine, malo vode) in mešano solato iz paradižnika, paprike, čebule, kumar in svežih korijandrovih listov. Zraven se ponavadi je kruh, meni pa je najboljše brez kruha, samo z omako in solato. Pa dober tek!

soundtrack & video: The Stranglers: Golden Brown

14 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Fava ni bob. Fava je ene vrste grah.

Anonimni pravi ...

Sicer se pa bere odlično. Favo sem pred leti prinesla s Santorinija, delala sem jo pa vedno kot ene vrste pire, po receptu iz ene grške kuharice. Bom vsekakor probala tudi tole.
A ja, pa še to. Všeč mi je tvoj blog!

ka-ma pravi ...

Hvala, anonimina! Ce ni bob, potem moram pa se ugotoviti, kako je po slovensko. Dobrodosla in oglasi se se kaj!

Anonimni pravi ...

http://www.foodsubs.com/Beans.html
tle mas nekaj slikic in kateri fizoli so si podobni....
Jaz ta fizol poznam striktno samo po imenu foul beans.

Prebiram te ze kar nekaj casa zelo redno in z veseljem in se tako pripravljam na skok, saj prihajamo konec avgusta zivet v Tokyo. Bos se tam? A :)

Anolopka pravi ...

Super recept... Bom tudi sama preizkusila (mogoče bom spustila le kumino) :)

Anonimni pravi ...

Ka-ma, spet jaz, prva čveka.
Mislim, da ni slovenskega prevoda, ker pri nas ne raste. Vsaj mislim, da ne. Tudi na tržišču je na žalost še nisem zasledila.

LunAya pravi ...

Falafli so super zadevca. Prvic sem jih jedla pred nekaj leti na "Kino otok". Nekaj nevsakdanjega. Mnjami! In tudi tale tvoj recept, je zelo mamljiv. Za poiskusit. A ce ni prave sestavine, potem ni to to.

PS: Se strinjam z anonimno.. Tudi jaz z veseljem prebiram tvoj blog, ze nekaj casa. Super je! :o)

Anonimni pravi ...

Fabaceae
Vicia faba/Faba bona/Faba vulgaris
bob/krmni bob/vrtni bob
broad bean/faba bean/horse bean
http://www.agroweb.bf.uni-lj.si/geslovnik1.html

ka-ma pravi ...

Pozdravljena, A! Vse kaze na to, da gremo mi ravno konec avgusta za nekaj casa drugam, tako da se bova ocitno zgresili.

Anolopka, Lunaya : pa poskusita s ciceriko, ce ni fava v Sloveniji, saj je tudi zelo dobro, samo malo drugace. Mi smo preiskusili ze vse variante. Samo fava, pol fava in pol cicerikee in samo ciceriko. Pa nam je najbolj vsec fava. Z zacimbami pa nikar prevec skoparit, fizol oz. cicerika jih kar nekako iznicita, zato sem tudi napisala "enormne" kolicine! Drugace pa, jasno, naredi po svojem lastnem okusu.

Anonimni (ta zadnji): Hvala, sem pogledala in glede na to razvrstitev to ocitno je ena vrsta boba. V anglescini je menda originalno broad bean, ampak najpogosteje se uporablja italjansko ime fava. No, pa smo se spet nekaj novega naucili! :)

marja pravi ...

Recept zgleda super! Vprasanje za bralce: kje za vraga se v Ljubljani dobi svez koriander? Kumina pa je verjetno 'rimska kumina' oz. po vzhodnjasko dzira (ki je v Sloveniji tudi ni prav lahko dobiti), pogosta sestavina arabskih jedi iz strocnic.
Sicer sem pa bila ravno v tem tednu 2x v Lj na Trubarjevi, kjer (?Palestinci) pecejo odlicne falafle, sicer iz cicerike. Priporocam!

ka-ma pravi ...

Marja:
kolikor jaz vem, je dzira cisto navadna kumina (Cuminum cyminum). Res pa je, da tista kumina, ki sem jo vcasih kupovala v Ljubljani niti pod razno ni podobna pravi kumini! Ne vem cisto dobro, kaj prodajajo pod tem imenom, ampak ni prava kumina. Kar se pa korijandra tice, smo ga pa vcasih mi sami sejali na vrtu, za kupit ga pa se nisem videla. Mi ga tukaj porabimo ogromno, tako za mediteranske jedi kot tudi za tajske.

LunAya pravi ...

Aja, zraven falaflov in tele sočne solatke, fino paše še kus-kus.

marja pravi ...

Off the point, a vseeno; inspiracijo sem dobila, ko se nekdo razlaga, da se bo preselil na Japonsko, Ka-ma pa bo skocila se kam drugam... Tistim, ki se na veliko selite po svetu (vam kar malo zavidam...) ali zivite v veckulturnih druzinah, nadvse priporocam knjigo Third Culture Kids - The Experience of Growing Up Among Worlds (avtorja D. C. Pollock in R. E. Van Reken). Zelo koristna za starse & blagodejna za otroke! Soavtorico Ruth (Van Reken) sem lani ob priliki srecala v zivo, in je ena krasna gospa; z njo se da z lahkoto navezati stik tudi po emailu, prav rada odgovarja na razne zagate starsev in otrok, ki zivijo razpeti med vec kulturami (seveda je tudi sama sla cez podobno izkusnjo...). Kar nekaj mladim so njene knjige dobesedno resile zivljenje - da so znali povezati delce svojih razseljenih osebnosti.

Anonimni pravi ...

sicer je tema že stara, pa vseeno. Zanima me tale fava beans. Ne vem kako zgledajo v Egiptu ampak na Santoriniju so prodajali reč, ki je bila po videzu bolj podobna leči kot bobu. Je že kdo odkril kako se temu reče v Slo in kje se lahko kupi. lp